Se Vasa på en timme
I Vasamuseet finns det mycket att se.
En timme går fort.
Hinner du bara stanna en kort stund?
Du ska få några tips.
Se det här:
Modellen av Vasa på entré-plan.
Den visar hur Vasa var målad.
Vasas galjons-figur.
Längst fram på Vasa sitter det ett lejon.
Det är tre meter långt.
Utställningen om bärgningen.
Den visar hur man
tog upp Vasa ur vattnet.
Du hittar den på entréplan.
Modellen som visar när Vasa sjunker.
Vasa sjönk efter bara 1300 meter,
mitt i Stockholm.
Modellen är på entréplan.
Två av Vasas kanoner.
De står på plan 5.
Utställningen om livet ombord.
Finns på plan 5.
Där finns sjö-männens saker
och en modell du kan gå in i.
Vasas akter med skulpturer.
På våning 6 längst bak
ser du skulpturerna bäst.