Varje dag på Vasamuseet
Det finns mycket som händer
och mycket att se på Vasamuseet.
Här ger vi dig bra tips.
Se filmen om Vasa
Börja gärna med att se filmen.
Då får du bra koll på Vasa.
Filmen tar 17 minuter
och finns på många språk.
Att se filmen är gratis.
Lyssna på en guide i din mobil
Det finns gratis internet i museet.
Koppla upp dig och
lyssna på en guide i mobilen.
Guiden finns på många språk.
På svenska kan du välja mellan
svenska eller lätt svenska.
Guiden har 15 ljud-kapitel
och tar 45 minuter.