Boka Möt Vasa i maj och juni - fullbokat!

Skolprogrammet Möt Vasa ersätter alla andra skolprogram i maj och juni. Det är 45 minuter långt och ges på svenska.

• För vem: Årskurs 1 - 9 och gymnasiet. Anpassad grundskola- och gymnasium, specialskola, vuxenutbildning och SFI från nivå C.
  • När: Programmet ges måndag till fredag från klockan 12 till 15, från 2 maj till och med 12 juni
  • Bokning: Webbokning på den här sidan.

Boka - fullbokat

Du bokar skolprogram för maj och juni längst ner på den här sidan.

• Ange först årskurs och önskat datum.
  • Välj sedan bland de lediga tiderna till höger på sidan.
  • Logga in på din skolas konto eller skapa ett nytt konto.
  • Slutför din bokning. Bekräftelsen skickas direkt till din angiva e-postadress.

Observera att du ska ha fått en bekräftelse per mejl för att din bokning ska ha gått igenom.

Praktisk information om besöket

Picknick på Djurgården

Det går inte att äta medhavd matsäck inne i Vasamuseet den här perioden. I anslutning till museet finns det flera härliga gräsplaner där det passar att ha picknick.

Väskor i museet

Elevernas ryggsäckar och väskor kan låsas in i förvaringslådor inne i museet. Observera att det inte är tillåtet att ta in större väskor och väskor på hjul i museet.

Resan till museet

Räkna med i er tidsplanering att det kan vara fullt i kollektivtrafiken den här perioden. Var också beredd på att det kan vara långa köer in till museet.

Om skolprogrammet Möt Vasa

Tillsammans tittar vi på skeppet på utsidan, olika utställningar och besöker det pedagogiska rummet Under däck, som är en kopia av ett rum på skeppet.I Under däck aktiveras flera olika sinnen för att ge eleverna en känsla av livet på ett krigsskepp under stormaktstiden.

De många arkeologiska fynden från Vasa kan tillsammans med andra historiska källor ge en inblick i 1600-talsmänniskans olika levnadsvillkor och likheter och skillnader mellan hur det var att leva då och nu.

Avbokning och support

Om du har bokat men behöver avboka, vänligen mejla Vasamuseets bokning.

Telefon: 08-519 548 70

Bokningskontoret har telefontid måndag-fredag kl. 10-15 (lunchstängt kl. 12-13).